رئیس جدید حوزه قضایی استهبان معرفی شد

 

رئیس جدید حوزه قضایی استهبان معرفی شد

 

به گزارش انتصار به نقل از میزان - حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان استهبان ضمن اشاره به منصب حساس قضاوت گفت: قضاوت از جمله شئون اولیای خداست و امروز قضاتی که مأذون از ولی فقیه زمان این منصب حساس و خطیر را در اختیار دارند باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر اجرای عدالت گام بردارند.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع مردم و مسئولان شهرستان استهبان با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص)، وجود وحدت بین شیعه و سنی در استان فارس را از جمله نعمت‌های خداوند و افتخارات استان خواند و تصریح کرد: این همدلی ریشه در فرهنگ و اصالت مردم به‌خصوص مردم خونگرم جنوب استان فارس دارد.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موسوی در ادامه در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی استهبان با تأکید بر اینکه کارهایتان را با اخلاص و برای رضایت خداوند انجام دهید، گفت: فردای قیامت باید پاسخگوی همه اعمال خود باشیم و در این میان قضات با توجه به نوع و حساسیت و اختیاراتی که دارند حسابرسی سخت‌تری در محضر خدای متعال خواهند داشت.

 

وی رضایت مردم از خدمتگزارن خود را از جمله نعمت‌ها و نگاه خداوند به مسئولان خواند و افزود: رئیس سابق دادگستری این شهرستان بدون آنکه امروز دیگر مسئولیتی در این حوزه داشته باشد مورد تمجید و تقدیر مردم است و این نشان دهنده عملکرد مناسب، مردمداری و قضاوت‌های به حق وی در دوران مسئولیت است.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس رضایتمندی عمومی را یکی از سرمایه‌های هر مسئول قضایی ارزیابی کرد و تصریح کرد: توفیق خدمت در شهرستان قرآنی استهبان برای هر مسئولی حاصل شود، مایه شکرگذاری است و باید این فرصت را برای خدمت صادقانه و به دور از حب و بغض برای این مردم قرآن دوست غنیمت شمارد.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موسوی ضمن معرفی قاضی حامد استوار، رئیس جدید این حوزه قضایی به وی توصیه کرد: روحیه انقلابی، خدمت شبانه روزی و مردم داری خود در جمع مردم با اصالت شهرستان استهبان را تقویت کند و کارنامه خدمتی قابل قبولی را از دوران مسئولیت در این حوزه برای خود به جای بگذارد.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از تأکیدات رئیس قوه قضاییه که ازجمله اهداف سند تحول قضایی است؛ مسئله تکریم ارباب رجوع و خوش برخوردی با مردم است که لازم است از روز اول مسئولیت سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس یکی از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع را رسیدگی به موقع به تظلمات و احقاق حق آنان خواند و اظهار کرد: سرگردانی و تأخیر در دادن حق و حقوق قانونی آنان مرضی رضای خدا نیست و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

وی در ادامه به موضوع برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره کرد و تأکید کرد: بدون تردید عملکرد امروز ما به عنوان خادمان و کارگزاران نظام در جذب مردم به مشارکت در سرنوشت خود و حضور در پای صندوق‌های رأی تأثیر بسزایی دارد لذا باید با خدمت صادقانه و روحیه انقلابی و اجرای عدالت زمینه تقویت اعتماد مردمی را فراهم کنیم.

 

 در پایان این مراسم قاضی حامد استوار به عنوان رئیس شعبه اول حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان استهبان منصوب و از تلاش‌ها و خدمات قاضی یعقوب رزاقی تقدیر و تشکر شد .

 

پس از سخنان رئیس کل دادگستری فارس، رئیس جدید حوزه قضایی استهبان نیز به تشریح برنامه‌های خود در دادگستری این شهرستان پرداخت و اجرای دقیق و زمانبندی شده سند تحول قضایی، جدیت در حفظ امنیت شهرستان، رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع جرائم و حمایت از واحد‌های تولیدی و همچنین حفظ حقوق بیت المال را از جمله برنامه‌های خود در دوران مسئولیت قضایی استهبان خواند.

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده